« Min virkade cupcake pincusion | Main | Jag vet att det står stilla på bloggen »
måndag
okt202008

Översättning cupcake pincushion

Översättning av http://members.aol.com/cillcrochets/cupcake.html

Klicka för instruktion av fpdc, bpdc, fpsc

Cupcake

Papperformen

Lägg upp 5 lm, slut till en ring med en sm i första lm.

Varv 1: 3 lm (räknas som första stolpen). Virka 14 st till i ringen, slut med en sm. (15 st)

Varv 2: 3 lm (räknas som första stolpen). Virka en st i samma maska. Virka 2 st i varje m varvet runt. Slut varvet med en sm. (30 st)

Varv 3: 1 lm. Stick in virknålen från baksidan till baksidan och gör en sm runt stolpens “stam”. 3 lm (räknas som första bpdc) . Virka bpdc runt varje stolpstam varvet runt. Slut varvet med en sm runt de 3 lm i varvets början. (30 bpdc)

Varv 4-6: 2 lm (räknas som första fpdc). Virka fpdc runt varje stolpe varvet runt. Slut varvet med en sm runt varvets första lm. (30 fpdc)

Varv 7: 2 lm (räknas som första fpdc). Fpdc runt varje stolpe varvet runt. Slut varvet med en sm i den främre bågen på lm i varvets början. (30 fpdc)

Varv 8: Fpsc runt sm från förra varvet (sm främre bågen på nästa m, fpsc runt samma m) 20 ggr. Slut varvet med en sm i sm på varv 7. Klipp av och fäst garnet.

Glasyr

Lägg upp 4 lm, slut till en ring med en sm i första lm.

Varv 1: 1 lm. 6 fm i ringen. Slut inte varven, utan virka i spiral. Använd en markör eller garn i avvikande färg för att markera varvets första maska. (6 fm)

Varv 2: 2 fm i varje m (12 fm)

Varv 3: (1 fm i nästa m, 2 fm i nästa m) 6 ggr. (18 fm)

Varv 4: (1 fm i nästa 2 m, 2 fm i nästa m) 6 ggr (24 fm)

Varv 5: (1 fm i nästa 3 m, 2 fm i nästa m) 6 ggr (30 fm)

Varv 6-8: Fm i varje m (30 fm)

Varv 9: Vänd arbetet och virka från baksidan. Sm i första m, st i samma m (sm i nästa m, st i samma m) 29 ggr. Slut varvet med en sm i första sm. Klipp av garnet och lämna en lång tråd att sy med.

Montering

Sy ihop glasyren med pappret, när det återstår en liten bit att sy fyller du muffinsen med valfritt material (jag har använt leksaksstoppning). Sätt dit ett ljus om du så önskar.

References (3)

  • Response
    Response: www.youtube.com
    Översättning cupcake pincushion - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra
  • Response
    Översättning cupcake pincushion - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra
  • Response
    Response: explanation
    Översättning cupcake pincushion - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra

Reader Comments (10)

Hej du! :) Jag är glad för att du tog dig tid att översätta denna. Virkar den just nu.

Ville bara säga en sak. Att på varv 8 har du skrivit upprepa 20 ggr men det ska vara 29. Inte så svårt att förstå egentligen men jag tänkte att om man aldrig har virkat förut blir man kanske lite förvirrad.

Ha det fint! :)

oktober 29, 2008 | Unregistered CommenterViktoria

ah va bra att du sa till! fixar det på en gång :-)

oktober 29, 2008 | Unregistered CommenterPex

eller tydligen inte. jag får bara upp en massa html-skräp som jag inte kan tyda.

oktober 29, 2008 | Unregistered CommenterPex

Hello you :) Har bakat en cupcake enligt ditt mönster nu och den finns uppe på min blogg nu^^ Tänkte bara säga, ifall du vill kika! Har dock bara gjort pappersformen av ditt mönster, själva muffinsen är från ett annat mönster. Självklart har jag länkat till dig också :)
(Inlägget finns under fliken handmade ifall det inte skulle ligga kvar på förstasidan!)
/Lydia

februari 3, 2010 | Unregistered CommenterLYDIA

Råkade komma förbi här i mitt sökande efter svenskt ord för "bpdc" och "fpbc" och måste bara säga att jag älskade dina ögonlock på headeramigurun.

februari 12, 2010 | Unregistered CommenterMARLENE

Hej! Jag sitter här och har kommit till varv 8 och fattar ingenting... Skulle bli JÄTTEGLAD om du hade tid att förklara! Är ganska ny virkare och har kört fast helt här:-(

maj 18, 2010 | Unregistered CommenterÅsa Odén

Ah.. jag läste fel! Jag läste fbcd istället för fpsc och fick inte alls ihop det... Men nu fattar jag!

maj 18, 2010 | Unregistered CommenterÅsa Odén

Hej! För en tid sedan virkade jag några cupcakes enligt detta mönster. Nu tänkte jag visa dem på min blogg, och länkar därför hit. Tack för att du delade med dig! De virkades till present åt en 6-årig tjej, och hon blev jätteglad!

maj 27, 2010 | Unregistered CommenterNilla

Genial fill someone in on and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Thank you as your information.

augusti 18, 2010 | Unregistered CommenterAnonymous

Finally, an issue that I am passionate about. I have looked for information of this caliber for the last several hours. Your site is greatly appreciated.

januari 10, 2011 | Unregistered CommenterAnonymous