« Catherine's wheel | Main | Åkpåsen så gott som klar »
söndag
jan112009

En halv stickad väska

Det åstadkom jag igår. Jag håller på att klura på om åkpåsen ska få luva eller inte, så jag ville hitta ett annat projekt att pyssla med under tiden jag tänker. I Skåne köpte jag ju två nystan Eskimo i grått för att sticka en sån här väska till, men det kändes tråkigt att göra en likadan. Alltså kollade jag runt efter ett annat mönster, och fastnade för det här. Självklart är inte Eskimo riktigt rätt tjocklek, och inte heller skulle mina två nystan räcka ändå. Så kom jag på att jag köpte ett fult Tuva-garn på rea förut, fyra nystan. Det lät som det skulle kunna funka så jag satte faktiskt igång att sticka. Jag stötte på måååånga problem på vägen, jag är inte alls van vid engelska sticktermer än, men lite google och lite hjälp på ett forum så fick jag faktiskt ihop bakstycket till strax efter midnatt. Så här i efterhand skulle jag vilja ha väskan större, och i en annan färg. Jag kommer antagligen göra klart den är ändå, för jag har inget bättre för mig (förutom min hemtenta nu i veckan kanske), och jag vill dessutom inte köpa garn just nu. Mönstret på väskan är jätteläckert, så jag SKA köpa ett lite grövre garn och sticka en väska som blir lite större sen.

Reader Comments (2)

Vilken härlig blogg du har, måste tipsa min syster om den. Hon virkar och står i, själv vill jag lära mig men har inte riktigt haft tid att komma igång. :)

Trevlig helg!
Kram Mia

januari 17, 2009 | Unregistered CommenterMia

Vilken häftig väska! Jag gillade verkligen din virkade vant-tutorial, den var så intressant att jag bestämt mig för att testa!
H: Mia

januari 17, 2009 | Unregistered CommenterMia