« Mönster till virkade vantar med ribbad mudd | Main | Onödigt vetande »
torsdag
jan082009

En del ser världen i svart och vitt

Jag har sett den i vitt och grått den senaste tiden.

Jag har stickat lite på åkpåsen jag påbörjade i Skåne, och det är inte så mycket kvar nu. En bit på framstycket, luvan och sen sy ihop det till en faktisk åkpåse. Ju längre jag kommer på den desto mer ångrar jag att jag inte tog en annan färg, den blir så trist på nåt sätt. Färglös. Men jag vill inte gärna riva upp allt och göra nåt annat av garnet, så den får väl ligga i en låda eller nåt.

Eftersom jag inte är allt för glad i åkpåsen har jag påbörjat ett mindre projekt att fördriva tiden med. Inte nog med det förresten, tiden börjar kännas knapp eftersom jag fick hem min gamla kompis motionscykeln idag. För 4 år sen i tisdags köpte jag den här motionscykeln, och påbörjade ett nytt liv. Jag gick från 94 kilo till en 68 kilo, på mindre än ett år. Jag var sjukt snygg, för att vara jag alltså. Idag ser jag inte lika snygg ut, men det är väl nåt jag får ta itu med när ungen är ute. Och jag har ju min kompis igen, när jag väntade Algot cyklade jag 2-3 timmar om dagen, idag pallade jag 30 minuter. Jaja, det var ju inte det jag skulle berätta. Jag skulle berätta om att jag börjat virka ett par vantar i grått. Jag blev inspirerad av teskeden, som i sin tur blivit inspirerad av stickfrossa. Jag har fått ändra lite i mönstret eftersom jag har "fel" garn, men det blir nog bra till slut.

Reader Comments (6)

hej Crochetra! Jag har en blogg och har länkat till ditt mönster på converse skor. Hoppas det är okay?! Grattis till ditt pyre i magen, och det är en jättefin vagn ni köpt.

januari 8, 2009 | Unregistered Commenter6-barns mamma

kan inte så mycket om färgning men jag antar att det inte går att färga om plagg i sånt garn?

januari 8, 2009 | Unregistered Commentermira

Jag tror att det blir hur fint som helst när det kommer en liten bebis i påsen. Jag tycker att det ser ljuvligt ut när småttingar är klädda i ljusa milda färger. Inte kan den fina ligga i en låda.
Hoppas du mår bra och har en trevlig lväll. Kram/Veronica

januari 8, 2009 | Unregistered CommenterVeronica Tingvall

Hej igen, vill bara berätta att jag har en utmärkelse till dig i min blogg.

januari 8, 2009 | Unregistered Commenter6-barns mamma

Åkpåsen är ju hur fin som helst men jag förstår att det känns grått. varför inte brodera lite på din eller applicera något. Färgglada fickor, knappar eller något annat. Det där fixar du nog, låt den inte ligga i en låda bara.

januari 8, 2009 | Unregistered CommenterPia

Ojojoj, 2-3 timmar om dagen! Jag har en cykel, men jag orkar typ bara 15 min, sen har jag tröttnat och har ont i rumpan. Så 30 min är ju kanonduktigt tycker jag! Dessutom är du ju gravid. Jag kände mig inte heller snygg vid den här tiden förra året. Jag grinade när jag skulle på jobbets julfest. Nu är jag heller inte alltför snygg, men jag ska också ta tag i det. Hoppas att du mår bättre nu. Men det låter ju så, eftersom du både orkar virka kanonfina grejer OCH cykla. Många kramar.

januari 11, 2009 | Unregistered CommenterStratus