« Virkning på en helt ny nivå | Main | Dagens pysseltips »
fredag
dec112009

Handväska, ett återkommande fenomen

Som så många andra gånger i år har jag påbörjat Uppdrag: restgarn. I somras beställde jag, som jag sagt en miljon gånger, ett kilo garn som var utgående eller rester. Jag har haft lite svårigheter att komma på projekt till garnerna, speciellt Rowan 4 ply soft har irriterat mig, eftersom jag gillar färgen men inte hittat nåt 100 gram skulle räcka till. Men plötsligt händer det! Jag satt och glodde efter nåt annat mönster, och där var det. Där fanns det jag skulle virka! En handväska skulle det väl räcka till? Jag tydde diagrammet som var på japanska, för att sen upptäcka att det fanns en engelsk översättning lite längre ner på sidan... Nåja, lika glad var jag för det. Säger vi.

Jag virkade med dubbla trådar Rowan 4 ply soft, i någon rödbrun färg. Skitsnygg färg, och så här i efterhand måste jag säga att färgen var perfekt till en väska. Mönstret man virkade i gav väskan en härlig struktur, det ser nästan ut som ett grovt tyg eller vad man ska säga. Jag följde mönstret (för att se mönstret måste du vara medlem på ravelru, vilket är gratis) till punkt och pricka, men den blev väldigt grund. Min feta (haha) plånbok får inte plats utan att helt förstöra formen, men jag får väl ta en mindre plånka. Det är lite trist att den blev lite grund, men mitt garn hade ändå inte räckt till en större väska. Men kort sagt, den blev skitfin och det är nästan så jag har lust att virka en väska efter samma mönster men göra väskan mycket större. Det skulle nog bi riktigt snyggt att ha ett riktigt grovt (och då inte nödvändigtvis jättetjockt, utan bara grovt strukturerat) garn.

Reader Comments (6)

Så snygg! En sådan vill jag också ha!

december 11, 2009 | Unregistered CommenterHulda

Men så söt!!!!

december 11, 2009 | Unregistered Commenter☆ Virkaholic ☆

Häftig modell.

december 11, 2009 | Unregistered CommenterÄNGLASTINA

Oooo.... Skitasnygg!!

december 12, 2009 | Unregistered CommenterKrumelur

Vilken snygg väska! Impad att du kunde läsa japanska!!!

december 12, 2009 | Unregistered CommenterKafe

Kul modell, borde få rum med ett nystan och ett par läckra stickor

december 14, 2009 | Unregistered CommenterSunna