« Kattis, gratis mönster! | Main | Färdigstickade pulsvärmare »
söndag
okt102010

Nostalgitripp och grejer på g

Den här helgen fick jag fint besök av mina bröder. Bland annat passade vi på att gå till The English Shop för att shoppa lite kul stuff. Där hittade jag något som fick hjärtat att slå ett par extra slag, nämligen böcker om Mr Men och Little Misses. När jag var liten fick jag och mina bröder varsin Mr Men, och jag vill minnas att mamma köpte ett par böcker med dem också. Jag har suktat efter böckerna länge, men inte hittat dem i Sverige och till bra pris. Idag hittade jag ett helt ställ med böcker, priset var väl inte det bästa men jag kunde inte motstå dem. Jag köpte fyra böcker, en för varje person i mitt hem.

För att prata mer om virkning, så har jag virkat klart min sjal. Jag har använt det r mönstret, men skippat tofsarna. Den första delen av sjalen är virkad i ett garn jag köpte i Norge, Sandnes Mini Palett tror jag det hette men jag är inte säker på vare sig namn eller tillverkare. Det garnet tog tyvärr slut, så de sista varven virkade jag i lila Lanett och det allra sista varvet virkade jag i rosa Alpacka från Drops.

Slutligen har jag påbörjat en beställning jag fick av tvillingbrorsan. Han såg en halsduk, och ville ha en. Så här ser det ut hittills, som en bandmask eller nåt.

References (5)

  • Response
    Nostalgitripp och grejer på g - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra
  • Response
    Nostalgitripp och grejer på g - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra
  • Response
    Response: youtube.com
    Nostalgitripp och grejer på g - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra
  • Response
    Nostalgitripp och grejer på g - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra
  • Response
    Response: vimeo.com
    Nostalgitripp och grejer på g - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra

Reader Comments (3)

Vilken vacker sjal!! :D

oktober 11, 2010 | Unregistered CommenterMiniZillen

Underbart vacker sjal!

oktober 11, 2010 | Unregistered CommenterVirkhörnan

Fin sjal men jag kunde inte se sjalen via länken du angav. Jag har precis också virkat en halsduk till min dotter, mycket enkel med vanliga stolpar.

Jag har fått en besällning på att virka en trekantig STOR sjal, vet inte riktigt hur jag ska göra den, har du tips på mönster eller nån idé på hur jag kan göra?

Jag kommer att använda MOLLY garn med virknål 7 eller tom virknål 9 för att få den fluffigare

/Heleena

oktober 11, 2010 | Unregistered CommenterIsfrun