Crochetra sponsras av HK textil

Mina Mönster inte dina
För mindre begåvade och muppar som bara vill förstöra för andra, kan jag meddela att det INTE är okej att använda mina mönster och beskrivningar som sina egna. Virkar du efter något jag skapat, så länka till min blogg (förutsatt att du bloggar förstås), snälla. Annars kommer allt gratismaterial från mig att tas bort, vilket är tråkigt för alla underbara garngalningar som sköter sig.

KÄRLEK till alla som respekterar min önskan.

(Och ursäka surkärringen) 

Om mig

Skåning bosatt i huvudstaden, med virknålar och stickor som enda vänner inom rimligt avstånd.
Login
« Världen behöver väl fula saker också. Antar jag. | Main | Redo för Handlaget! »
söndag
nov212010

Min virkade ängel

Den här ängeln är virkad efter samma mönster som mitt lilla Luciatåg. Visst är det fantastiskt att man kan göra så mycket grejer av ett enda grundmönster? Det här mönstret är busenkelt, och jag gillar verkligen den enkla stilen jag haft på figurerna. Jag har helt struntat i att sätta dit ögon, alla i Luciatåget (inkl ängeln) och bara broderat dit en enkel mun. Hur som helst, ängeln har fått vingar av vit och rosa filt. De vita vingarna är lite större, och på dem har jag limmat fast paljetter. En och en. "Jättekul". Men det blev rätt bra. Heja mig!

Reader Comments (9)

Snygg!!! Hela luciatåget är jättefint!!

november 21, 2010 | Unregistered Commentermammalito

Så gullig! Blev ju jättefint med paljetterna. Jag ska själv limma är det meningen, men kom på att jag nog måste vänta tills imorgon eftersom det braiga limmet är i Corinnes rum... :-)

november 21, 2010 | Unregistered CommenterDenice

Så söööt! =)

november 21, 2010 | Unregistered CommenterSUADDA

Väldigt fin! Bra form på figuren, den skulle du kunna använda till en julkrubba!

november 22, 2010 | Unregistered CommenterSara

Så fina de är, allihopa! Jag får sån julstämning av att surfa runt och kika hos alla idag, det är härligt!

Tack igen för kattmönstret! Det är ett så himlans bra mönster, och kissarna får sååå mycket uppmärksamhet här hemma. Roligt att idén hos dig kom från Pim&Pom för det var det absolut första min dotter sa när hon såg ditt foto i mönstret =)

november 22, 2010 | Unregistered CommenterNettan

Sara, jag fick den tanken också igår. Att formen på hela Luciatåget är ju egentligen perfekt till att göra en julkrubba! Om man nu orkar gör så många gubbar av samma mönster, jag tröttnade efter Lucian ;)

november 22, 2010 | Unregistered CommenterCrochetra

Den var riktigt söt, mönstret verkar vara riktigt bra

november 22, 2010 | Unregistered CommenterSunna

Den var värkligen jättesöt. Ibland kan det nästan bli finare utan alla detaljer i ansiktet.

november 22, 2010 | Unregistered CommenterFröken Linda

Vad fin ängel och hela ditt Luciatåg.

november 22, 2010 | Unregistered CommenterÄNGLASTINA