« Och så finns man på Adlibris också | Main | Vinnare av mobilfodral: Denice »
torsdag
jun172010

Filt med african flowers på gång

Förra veckan fick jag ju garn på stickcafét och jag har klurat lite på vad jag ska göra med det. Först tänkte jag virka en förklädesklänning i brunt och grönt, sen kom jag på att jag faktiskt inte har nån flicka att ge den till. Så tänkte jag att jag kan göra en filt, och valet av rutor föll på de här african flowers. Det finemanga med de här blommorna är att jag kan virka in alla lösa trådar medan jag virkar, utan att trådarna syns tillräckligt för att störa mig. Eller, det blir en tråd kvar, och det är den allra sista tråden på varje "ruta".

Visst blir det snyggt? Jag gillar verkligen kontrasten mellan det mörkbruna garnet som avslutar varje "ruta" och de fina färgerna på blommorna.

Reader Comments (11)

SÅ fine farger i sammen!
Det blir nok et nydelig teppe. Skulle hengt på veggen !
Marie

juni 17, 2010 | Unregistered CommenterMagi©

Magi
Ja! DET vore coolt! Som en väggtavla i hallen kanske?

juni 17, 2010 | Unregistered CommenterCrochetra

Jättefina färger! Gillar verkligen de afrikanska blommorna.

juni 17, 2010 | Unregistered CommenterInga Johansson

Så härlig.. Blommorna var verkligen vackra, lite annorlunda, och färgerna så underbara...

juni 17, 2010 | Unregistered CommenterElisabeth

Verkligen jättefint!

juni 17, 2010 | Unregistered CommenterJenny

Oj shit vad snyggt!! :D :D
blir verkligen sugen på att virka något med african flowers :D :D

juni 17, 2010 | Unregistered CommenterFröken Fridh

Den kommer att bli jättefin.

juni 17, 2010 | Unregistered CommenterÄNGLASTINA

Superfint som vanligt. Men jag undrar; har du väldigt självlekande/stillasittande barn eller är du helt enkelt superdupersnabb eller gör du som jag o handarbetar hela nätterna???

juni 18, 2010 | Unregistered Commenterewa

ewa
Min 4-åring är väldigt självgående, men jag virkar nog rätt fort också. Så sitter jag ofta från kl 19 till 22-23 med mina projekt. Det är väl lite olika faktorer som gör att jag får saker gjorda :D Nu har jag dessutom barnfritt två dagar i veckan eftersom minstingen börjat hos dagmamman.

juni 18, 2010 | Unregistered CommenterCrochetra

Du har verkligen lyckats med en fantastisk färgkombination på de afrikanska blommorna! Och visst är de beroendeframkallande? jag har själv gjort några väskor med de, kolla gärna här:
Http://bananapancakes.yauca.se

juni 18, 2010 | Unregistered CommenterQuiko

Quiko
Ja verkligen! Att jag fäster trådarna på en gång gör sitt också, det känns mycket roligare att virka blomma efter blomma när man vet att det inte är så mycket trådar i slutet :D

Ska kolla din blogg.

juni 18, 2010 | Unregistered CommenterCrochetra