« Virkad "jäsejbil" | Main | Och så finns man på Adlibris också »
måndag
jun212010

Filten blev visst en kudde

Filten jag påbörjade förra veckan fick bli en kudde istället. Jag behöver ju inte filtar storlek mindre, egentligen. Så det blev till att sy ett kuddfodral av det, och det passar ganska bra i sovrummet. Vårt sovrum är väldigt omysigt, och bilden blev kass, men kudden är snygg som tusan. Nu vet jag inte om jag ska göra en kudde till, eller om jag ska envisas med att göra en liten filt ändå. För det finns garn över.

Reader Comments (6)

Jättesnygg kudde! Det är bra att man kan ändra sig.

juni 21, 2010 | Unregistered CommenterInga Johansson

Oj så snygga de där blommorna är och vad fint de passade som en kudde! Jag tror att jag också måste ta och prova att virka några.

juni 21, 2010 | Unregistered CommenterGarn och gott

Vilken fin kudde!
Jag tycker att det är jättesvårt att inte placera blommorna i ett geometriskt mönster när dom skall monteras. Det blir så fint när dom är lite här och var!

juni 21, 2010 | Unregistered CommenterLoulou

Loulou
Jag med, jag gillar verkligen slumpmässiga mönster men som person är jag verkligen inte slumpmässig. Jag måste kämpa för att inte virka i mönster.

juni 21, 2010 | Unregistered CommenterCrochetra

Finns inga bra ord för att uttrycka hur snygg den är... så det får bli standardkommentar... AP-SNYGG!!!! :-D

juni 21, 2010 | Unregistered Commenter☆ Virkaholic ☆

Tycker det är jättesmart att virka kuddar, eller sjalar om man inte har tid elelr ork att göra en stor filt eller har använding för en liten. Kudden är för övrigt alldeles för snygg. Jag är grön av avund.

juni 21, 2010 | Unregistered CommenterDenice