« Spidergirl | Main | Vinn min bok! »
lördag
jun262010

Behöver tips på snyggaste virkade Hello Kittyn

Nu behöver jag tips på en riktigt snygg virkad Hello Kitty. Jag vet att ni är många som gillar katten, och ni är nog ett par stycken som gjort en. Jag är på jakt efter hela dockan, alltså både huvud och kropp. Jag orkar inte riktigt gå igenom alla triljarders träffar jag får på Google, så jag hoppas att nån av er har riktigt bra tips! Det får gärna vara en lite större, alltså inte nyckelringstorlek utan kanske 10-20 cm hög. Hennes klädsel spelar ingen större roll. Jag orkar helt enkelt inte göra ett eget mönster den här gången.

Reader Comments (7)

Hello! Jag har en Kitty gjort med eget mönster säkert inte den snyggaste men med lite större och "helkropp". Den ligger under virkade leksaker på www.ellenkantarellen.se
(Jag kan även lägga in bilder i bloggen)

// Ellen

juni 26, 2010 | Unregistered Commenterellenkantarellen

Jag har gjort ett mönster på en Hello Kitty i björnoverall. Har inte lagt ut mönstret på min blogg än för jag tänkte vänta tills dom som har testvirkat den är klara men det finns en bild på Kittyn här http://artesania.blogg.se/2010/march/hello-kitty.html och om du är intresserad så kan jag skicka mönstret till dig. =)

juni 27, 2010 | Unregistered CommenterSofia

Jag hittade jätte fina mönster till hello kittys på etsy.com..men då är dom på engelska och så kostar dom, men dom var inte så dyra och det gick jätte fort och få dom =)

Mvh Jessica

juni 27, 2010 | Unregistered CommenterAnonymous

Vi får hoppas att du får ett bra resultat på allergiprovet. Det kan (om du har tur) vara något helt annat som du är allergisk för.

*Håller tummarna för dig!*

juni 27, 2010 | Unregistered CommenterIda Nordin

Nytt försök, skrev fel mailadress! jag har kopior av en japansk bok med olika Hello kitty, men behöver en mail för att kunna ge dig den.
pialarsson61@gmail.com
den mailen funkar nog bäst för vi ska idagarna byta bredbandsbolag
mvh
Pia

juni 27, 2010 | Unregistered CommenterPia

Här är en som jag har gjort och är väldigt nöjd med. Jag gjorde den i dubbelt garn för att få den större än originalet.
http://ravel.me/pickos/ldr79

juni 28, 2010 | Unregistered CommenterKicki