« Dream shrug, klar | Main | Gratis mönster på värlens tötaste små cupcakes »
lördag
aug282010

Ungefär hela augustis arbete i ett inlägg. Typ

Det har varit få inlägg i augusti, jag har inte riktigt haft lust att blogga. Men, nu kommer det lite virkade verk som jag faktiskt åstadkommit!

En väska som ser ut som en höna. Den är till Algot, och han älskar den så mycket att han hann skita ner den innan jag hade laddat kameran. Mönster från Roman Sock. Jag har använt Paris (Drops) och virknål 4 mm.

En virkad trekantsjal. I rosa garn, och med rosa och vita pärlor. Samma mönster som den här sjalen, men med andra pärlor och utan kant. Så är den i barnstorlek för jag orkade inte virka den i vuxenstorlek, jag fick pyskbryt bara av att se den till slut.

Slutligen har jag stickat klart min rosa väst. Jag blev klar förra helgen, men har inte orkat posera. Mönstret kommer från Garnstudio. Västen i sig är jättesnygg, jag gillar verkligen modellen och mönstret. Tyvärr blev den för stor :( I mönstret ser den väldigt figurnära ut, men det är inte min. Eftersom jag är överviktig stickade jag storlek xl, men jag hade gott och väl kunnat gå ner en storlek. Det känns jättetrist, jag har kämpat ganska bra med den här västen. Inte vill jag riva upp och sticka om heller, så det får bli en väst att använda hemmavid helt enkelt. För den är väldigt gosig, den får inte ligga och drälla. Men besviken är jag, jag hade sett fram emot att få klart den och använda den ordentligt. Nu får det bli bara hemmamys.

Reader Comments (8)

Jag tycker att du är jättefin i västen och att du absolut kan använda den utanför hemmet!

augusti 28, 2010 | Unregistered CommenterTokTova

Västen är superfin! Håller med föregående talare!
/Jenny

augusti 28, 2010 | Unregistered CommenterMade in Hstd

Naeh, nu tycker jag du är för hård för dig själv!! De ndär västen är ursnygg!!! Så skitsamma om DU vet att den är för stor, ut på stan och bär den med stolthet människa!!!

*grälar lite till här på min sida skärmen*

augusti 28, 2010 | Unregistered Commenter☆ Virkaholic ☆

Jag tänkte skriva att den ser skitsnygg på dig och iiiingen kommer tänka på att den är för stor förutom du!!! Och när jag kom in här bland kommentarerna så såg jag att jag visst inte var ensam om att tycka så. Klart du ska använda den även utanför hemmet!

väskan är ju underbar men jag gillade skarpt västen, ursnygg, du också givetvis

augusti 29, 2010 | Unregistered CommenterSunna

Rolig väska du har gjort! och västen är precis hur fin sol helst, du klär dessutom urbra i rosa, vilket inte jag gör alls. Önskar att jag kunde klä så där bra i en rosa väst...men jag ser mest ut som Babe ;-)

augusti 29, 2010 | Unregistered CommenterFrualbertsson

MEn det SER inte för stor ut ju... jättefint ju. Sådär som jag vill kunna klä mig, men inte "vågar".
Megafjant jaget som talar :-)

augusti 30, 2010 | Unregistered CommenterMartina

This is such a great resource that you are providing and you give it away for free. I enjoy seeing websites that understand the value of providing a prime resource for free. I truly loved reading your post. Thanks!

november 14, 2010 | Unregistered CommenterAnonymous