« Ibland blir det för himla bra | Main | Finns det något bättre än medtanter på stickcafé? »
måndag
okt172011

Månadens mönster, oktober: virkad uggla

Från början hade jag tänkt ha mina grottgubbar som månadens mönster, men jag har inte haft inspirationen till deras dinosaurie och då har jag bestämt mig för att det mönstret får komma senare. Därför bjuder jag på en höstig och ursöt uggla, förmodligen den sötaste virkade uggla jag sett (inte alls partisk nä). Den gråa ugglan på bilden, är virkad i ett reagarn jag köpte i somras. Ett bomullsgarn med jättefin struktur, maskorna blir inte så där "skarpa" som de gärna blir i bomullsgarn. Jag har inte sett garnet, Pima från Katia, nån annanstans men Schachenmayr har kommit med ett liknande, något tunnare, som heter Cotton Time. Har man inte lust att köpa garn (hahaha) kan man använda det man har hemma, jag har virkat mindre ugglor med Sandnes Mandarin och det funkade lika bra det. Här hittar du mönstret!

KLICKA PÅ DEN HÄR MENINGEN FÖR ATT LADDA NER MÖNSTRET.

Reader Comments (7)

Otroligt söt! Dessa skulle du lätt kunna sälja ;-)

oktober 17, 2011 | Unregistered CommenterMaria

Iiiiiih vad söt :) har egentligen en massa annat som ska göras men det får vänta, här ska virkas en uggla!

oktober 18, 2011 | Unregistered CommenterJoanna

underbart söt, tack för mönster

oktober 19, 2011 | Unregistered Commentersunna

Jättesöt! Kanske jag ska våga mig på att virka den?

oktober 20, 2011 | Unregistered CommenterFröken Pimpinett

Åh, vilken underbar! Läggs definitivt i mappen för sådant som måste virkas! :D

oktober 21, 2011 | Unregistered CommenterFia

Men du, helt jävla underbar!!!!! I´m in love!!!

oktober 24, 2011 | Unregistered CommenterDenice

Oh så söt uggla!

november 12, 2011 | Unregistered CommenterLovisa