« Månadens mönster, november: Hmmf, Pfft och *djup suck* | Main | Restgarnsvantar åt far »
söndag
okt302011

Lite smått och gott

Jag har ju lite smått som jag inte lyckats visa på bloggen än, vet inte varför det tar emot så att skriva inlägg. Här kommer iaf ett nytt par raggartärningar, som är en beställning från en dam på stickcafét. Jag måste säga, att trots att jag faktiskt gjort en hel del såna här tärningar, och trots att de är otroligt enformiga att göra, så är de ganska roliga. De går snabbt, och det är inte exakt samma mönster på alla rutor, det kanske är det som gör att de är så pass "behagliga" att göra?

Och så har barnen varit på kalas hos en kompis igen. Algot tycker verkligen att det är jätteroligt att gå på kalas, så länge inte mamma och pappa är med. Den här gången hade jag inget presentpapper hemma, bara julpapper och det kändes kanske inte helt rätt måste jag erkänna. Och eftersom jag var för lat för att gå till affären (och då måste jag tillägga att jag tidigare samma dag gått närmare 1,5 mil för att köpa presenten, för att jag var för snål för att köpa bussbiljett) bestämde jag mig för att sticka "papper". Det blev en rosa stickad ficka, men en blomma och blingig knapp på. Frågan är om man inte ska fortsätta med såna här hemmasnickrade inslagningar, förutsatt att presenten inte är stor, för de verkar bli uppskattade av mottagarna.