« Vill bara berätta | Main | Lilla dockan »
måndag
dec192011

God jul från mig, gratis mönster på slarvdocka!

Jag kände att jag lika bra kunde lägga upp mönstret ikväll, annars glömmer jag antagligen bara. Se det som en tidig julklapp, och är du lite snabb hinner du göra en lagom till julafton! Tyvärr har jag inte mönster på klänningen, och dockan ligger i garnaffären hemma (jag är ju då på "semester" i Skåne) så jag kan inte räkna ut det heller. Om jag kommer ihåg det kan jag försöka räkna på klänningen nästa år när jag kan komma åt dockan igen. Dockmönstret finns iaf, och det är ett par lite luriga moment. Därför har jag laft in foton i mönster för att hjälpa lite på traven, och jag hoppas att det blir bra! HÄR hittar du mönstret.

Reader Comments (4)

Tack för mönstret :) jag kommer nog göra dockan även om jag inte har någon att ge den till. Vem vet hur lång tid det tar innan den är klar. Kanske har min bror hunnit skaffa familj :) hahahaha.
God Jul

december 20, 2011 | Unregistered CommenterJoanna

Dina mönster är otroligt fina!! Tack för ännu ett, som dessutom gör att man inte alls har lust att sitta på jobbet utan vill hem och ta fram virknålen :) Och till de som inte har din bok kan jag verkligen rekommendera den!

december 20, 2011 | Unregistered CommenterKarolina

underbart söt, den sparar jag

december 21, 2011 | Unregistered Commentersunna

Jättesöt docka :)

Kanonfina mönster du delar med dig av.

december 22, 2011 | Unregistered CommenterLinda