« Små Converse, och så lite mindre Converse | Main | Vill bara berätta »
tisdag
dec272011

Seascape lace

Har jag sagt att jag är klar med min seascape lace? Jag kämpade tappert med den, och det tog mig 5-6 omstarter för att komma på rätt spår, och eftersom jag verkligen behövde vara med och tänka medan jag stickade den tog det rätt lång tid att bli klar. Det är måååånga fel i sjalen, i första halvan av den vet jag att jag gjort ökningarna fel men jag orkade verkligen inte dra upp en halv sjal. Nu när den är blockad tycker jag inte det syns att det blivit fel heller, så jag är glad att jag inte repade upp. Men en sak irriterar mig lite, och det är att jag stickat lösa i slutet än i början. Det syns om man tittar lite noga, men jag tror att jag kan rätta till det om jag blockar den en gång till och drar lite extra i början. På det stora hela tycker jag iaf att sjalen blev grymt snygg! Är jättenöjd, alla felen till trots. Garnet är hur härligt som helst, jag stickade i dubbla trådav av Grignasco Merinosilk. En härva innehåller 1400 meter härligt garn, och räcker till en sjal. Inte så farligt dyrt garn heller, runt 150 kr tror jag att jag betalade när jag köpte det på Syfestivalen för nåt år sen. 

    Response: Bocci 14 Lights

Reader Comments (1)

åh vad fint det blev! och vilket bra pris!

december 28, 2011 | Unregistered CommenterEmmi - pysslar och designar