« Varit på event | Main | Månadens mönster, december: julgran »
tisdag
dec062011

Skallerorm till sonen

För ett par veckor sedan satt min 5-åring i soffan, djupt försjunken i min virkbok som han hittat i bokhyllan. Han var så fascinerad av att det var hans mamma som gjort boken, och pekar på varje mönster och frågade om det verkligen var jag som har gjort det. Jag frågade om han ville att jag skulle virka något till honom, och jo, det ville han ju. Efter en lång stunds tänkande kom han fram till att han skulle ha en skallerorm, och han skulle välja färger själv. Självklart. Man kan inte riktigt säga nej till någon som strålar som en sol och säger att"Mamma, du kan göra vad som helst av garn!". Det var bara att plocka fram garn och låta honom välja. Och så här blev ormen till slut: mossgrön med fuchsiafärgade ränder och en ljusgul svans. Jag måste säga att han är väldigt duktig på att kombinera färger!

Om du också vill virka en skallerorm, så finns det två ställen du kan hitta mönstret på. Mönstret är alltså mitt eget, och det finns på bloggens mönstersida eller så finns det i min virkbok som kan köpas antingen direkt av mig (130 kr med frakt, kontakta mig via mail) eller via Adlibris med flera. 

Reader Comments (1)

Så fin den är :)

december 6, 2011 | Unregistered CommenterKristine