« En liten bebisväst | Main | Mina förkortningar och förklaringar till mina mönster »
torsdag
apr072011

African flowers, här som filt

Den här filten var från början tänkt som ett evighetsprojekt, men det blidde visst inte så. En vän som ska få barn i maj blev förtjust i den helgalna färgblandningen i filten, och därför valde jag att göra en bebisfilt av det hela. Jag hade ju först tänkt virka upp närmare 1,5 kg bomullsgarn jag fick på stickcafét och se hur stor filt jag skulle få av det, men det finns garn över till det med. Jag ska bara hitta ork att börja om på evighetsprojektet :P Jag är iaf sjuuukt nöjd med hur bebisfilten blev! De vilda färgblandningarna är riktigt härliga, och man känner hur humöret stiger när man ser på alla färger.

En sak som man inte blir lika glad av, det är kameran. Jag fixade ju blixten innan. Tyvärr verkar den ha blivit för skarp nu, alla bilder (med blixt alltså) blir typ helvita. Jag skulle tro att det beror på en kass lödning uppe i "blixthuset", när jag fixade blixten såg jag nämligen att det gick en typ tråd från ett ställe och bort till blixtgrejen och den var lös i lödningen. Vet inte om jag ska våga mig på att pilla mer, eller om man ska satsa på en extern blixt. Jag gillar ju kameran, och nu när jag fått igång blixten vill jag ju inte kassera den. Nåväl, det får bli ett senare problem.

References (2)

  • Response
    Response: insulin
    [...]African flowers, här som filt - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra[...]
  • Response
    Response: cat products
    [...]African flowers, här som filt - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra[...]

Reader Comments (17)

Otroligt snygg filt!!! Vilket tålamod du har! Jag påbörjade ett kuddfodral med african flowers i alla möjliga färger, men kom ca 20 blommor och tröttnade...

april 7, 2011 | Unregistered CommenterDrutten

Men så jääääla läcker!!!!

*medveten felstavning á la Ronny & Ragge*

Vilken läcker filt!

april 7, 2011 | Unregistered CommenterMalin

Krásné...

april 7, 2011 | Unregistered Commenterfialka012

Vilken fantastisk filt!

april 7, 2011 | Unregistered CommenterManduzana stickar

Sååå fin!!!! Önskar att jag orkade göra blommorna, men jag har ju inte ens orkat med en hel hexagonfilt så jag tror inte att jag ska ta på mig ett sådant projekt just nu ;-) Tur att du gör så jag får ögongodis :-)

april 7, 2011 | Unregistered CommenterDenice

Wow! Absolut fantastisk!

april 7, 2011 | Unregistered CommenterMadeleine

Såååå härlig filt!! Lyckliga bebis som får bäddas om med nåt så fint =)

april 7, 2011 | Unregistered CommenterNettan

Vilken galet snygg filt! Ojoj. Den kommer nog bli uppskattad till tusen :)

Ps. Du har fått en utmaning på min blogg.

april 7, 2011 | Unregistered CommenterLadyNight

Vilken underbar filt, man skulle gärna äga denna. Det kallar jag handarbete=O)

april 7, 2011 | Unregistered CommenterPia

Du kan verkligen vara stolt över den filten, den är helt ljuvlig.

april 8, 2011 | Unregistered CommenterÄNGLASTINA

Fantastisk filt! Och tack för genomgången av halva blommor!

En liten fråga... Jag såg att du enbart virkat ihop hörnorna på hexagonerna och skippat att virka ihop dem även mitt på alla sidor (i höjd med stolpen ner till undre varven). De jag gjort har jag virkat ihop även mitt på, de sitter då ihop väldigt bra men det blir ju ett litet glugg i stolparna när man istället gör en lm där för att virka ihop med nästa. Har du testat båda metoderna? Jag är lite rädd att det blir för stora hål i filten med att bara ta på hörnorna, annars skulle jag gärna göra som du (mindre arbete och snyggare stolpkant). Vad tycker du som kan se filten framför dig?

Jag säger det igen - helt underbar filt!

april 8, 2011 | Unregistered CommenterJennie

Oj vilken galet snygg babyfilt!

april 8, 2011 | Unregistered CommenterJenny

Fy bubblan vad tjusigt hörre dudu!

april 8, 2011 | Unregistered CommenterEmilie Winberg

OJ galet snygg!!!

april 8, 2011 | Unregistered CommenterHulda

Vilken underbar filt!!!

april 8, 2011 | Unregistered CommenterAnnefia

Que manta tan bonita!!! Me ha gustado mucho la mezcla de colores, me he enamorado de ella. Enhorabuena!!! Besicos, Kusita.

kusitaymuchomas.blogspot.com

april 10, 2011 | Unregistered CommenterKusita