Crochetra sponsras av HK textil

Mina Mönster inte dina
För mindre begåvade och muppar som bara vill förstöra för andra, kan jag meddela att det INTE är okej att använda mina mönster och beskrivningar som sina egna. Virkar du efter något jag skapat, så länka till min blogg (förutsatt att du bloggar förstås), snälla. Annars kommer allt gratismaterial från mig att tas bort, vilket är tråkigt för alla underbara garngalningar som sköter sig.

KÄRLEK till alla som respekterar min önskan.

(Och ursäka surkärringen) 

Om mig

Skåning bosatt i huvudstaden, med virknålar och stickor som enda vänner inom rimligt avstånd.
Login
« En bit på väg | Main | Utlottning: vinn glasögon från Lensway! »
fredag
aug122011

Nu när vintern närmar sig

har jag stickat ett par vantar. Egentligen stickade jag dem bara för att bli av med garn, faktiskt. Det här garnet är så cerist det kan bli, tyvärr syns det inte på bilden och garnet är köpt på Teneriffa. Det här mönstret är vantarna gjorda efter. Det var "jättekul" att sticka dem, först började jag ju sticka bara för att komma på att garnet inte skulle räcka om jag inte kortade av "skaften". Alltså fick jag riva upp. När jag sen var klar med båda vantarna insåg jag att garnet visst hade räckt till långa skaft. Bah. Och till råga på allt är vantarna för små för mina karlhänder. Men frukta ej, en kompis har redan haft förbarmande över dem så de ska med posten sen nån dag när jag kommer ihåg. Hur som helst, jävligt snygga vantar som gick fort att göra! Jag håller redan på med ett par till, i svart. Och sen ville visst svärmor och Bitt ha ett par de med. Åh det är så kul att sticka samma sak flera gånger ;-)

Och om ni tycker att bilderna börjat muppa sig, så beror det på squarespace, det klarar tydligen inte att minska bilder som det ska. Betalt vill de dock ha, så man kan väl hoppas att de iaf försöker fixa till skiten.

Reader Comments (3)

Så många gånger jag tittat på de vantarna, de är ju skitsnygga, läcker färg på dina, de lär pigga upp i vinter

augusti 12, 2011 | Unregistered Commentersunna

Vantarna ser jättetjusiga ut, inte konstigt att de blev efterfrågade! Men nästa gång så kan du ju köra på långa skaft, så blir det lite variation åtminstone. Eller använd garn som skiftar färg...det är alltid intressant och kännas "nytt" :)

augusti 13, 2011 | Unregistered CommenterLadyNight

Snygga vantar, förstår att din kompis vill ha dem!

augusti 13, 2011 | Unregistered CommenterVirkhörnan