Crochetra sponsras av HK textil

Mina Mönster inte dina
För mindre begåvade och muppar som bara vill förstöra för andra, kan jag meddela att det INTE är okej att använda mina mönster och beskrivningar som sina egna. Virkar du efter något jag skapat, så länka till min blogg (förutsatt att du bloggar förstås), snälla. Annars kommer allt gratismaterial från mig att tas bort, vilket är tråkigt för alla underbara garngalningar som sköter sig.

KÄRLEK till alla som respekterar min önskan.

(Och ursäka surkärringen) 

Om mig

Skåning bosatt i huvudstaden, med virknålar och stickor som enda vänner inom rimligt avstånd.
Login
« Månadens mönster, september: helikopter | Main | Vinnare av glasögon dragna! »
tisdag
aug232011

Vantar vantar vantar

Här stickas det vantar för fulla muggar! Till vänster ett par bruna vantar med ugglor på, stickade i Drops Nepal och sticka 5 mm. Det gick knappt ett nystan per vante. Vill du sticka likadana hittar du mönstret HÄR. Till höger ett par flätade vantar i svart Nepal, och sticka 5 mm. Här gick det ganska exakt ett nystan per vante, OM man vill ha en tumlös vante. Det vill inte jag, så jag köpte ett tredje nystan. Mönstret hittar du HÄR. Jättefina vantar båda två, snabba att sticka och inte så svåra heller. Eftersom båda de här vantarna ska ge bort, har jag nu ett par gråa vantar på gång. Förhoppningsvis får jag väl behålla dem för mig själv, men vem vet, det kanske är någon som haffar dem också.

Reader Comments (1)

Grymt snygga vantar...har precis läst ugglemönstret och de verkar inte så jättesvåra...men jag har ju eg inte tid, jag ska ju sticka en filt till melvin och framför allt sticka klart vantarna jag redan har börjat på,,,,men två nystan kan jag väl gå ner och köpa för att prova på vantarna, eller hur?

augusti 23, 2011 | Unregistered CommenterHulda