« Mönster: Petras pulsvärmare | Main | Mönster på gång! »
söndag
dec162012

Snyggaste mössan typ ever

Min man beklagade sig över att han hade slarvat bort sin mössa, så han tänkte minsann köpa en ny i helgen. Men minsann, man köper inte en mössa när man är gift med mig. Punkt slut. I fredags började jag sticka, på lördag vid 12 var mössan klar. Och den var grymt jävla snygg också, jag har nog aldrig varit så nöjd med något som jag är med den här mössan: färgen är snygg, mössan är snygg, karln är snygg. Kan inte bli bättre! Mönstret finns på Ravelry och heter Myartelys. Jag har använt stickor 2,5 samt 3 och har stickat i Artesano Superwash Merino. Ett otroligt mjukt garn för inte så stora pengar, tror det kostar runt 50-lappen.

Reader Comments (2)

Så himla läcker! Påminner mig om att jag måste sticka en mössa till min karl också...

december 16, 2012 | Unregistered CommenterMiss Nekiya

Jag håller med dig, den är riktigt snygg :)

december 17, 2012 | Unregistered CommenterManduzana stickar