« Nya mönster: Ko på två sätt | Main | Vi har ju en treåring! »
måndag
jun182012

Jag har inga ord

... för hur grym jag är på mönster ibland. Nu var det ett bra tag, säkert ett halvår, sen jag gjorde ett eget mönster och jag började undra om jag nånsin skulle hitta gnistan igen. När svärmor beställde en ko grimaserade jag lite, för jag ville ju göra ett eget mönster och inte använda ett från nätet, för det är ju min grej att göra eget. Jag älskar att skapa egna mönster och se figuren växa fram. När inspirationen saknas blir det inte bra, men i lördags tänkte jag att jag får väl göra den där kon. Så gjorde jag huvudet, och det blev bra. Och sen bara... fortsatte det att bli bra. Resultatet blev Jossan, en riktig livsnjutare som helst bara ligger och softar i sommarvärmen (inte för att vi har nån sommarvärme här, men ändå).  Det kommer ett gratismönster på henne, så det behöver man inte oroa sig för. Först ska jag bara göra en ko till, inte en likadan utan en mer ko-ig ko, för Jossan är ju lite mänsklig så där. Men visst är hon fantastiskt fin, lilla Jossan?

Reader Comments (8)

Håller med dig, fy vad du är grym på att virka och att komponera mönster. Står upp och klappar =O)
Och det bästa med detta att vi andra får ta del av ditt kunnande i mönster på nätet och i böcker =O)
Fortsätt.......

juni 18, 2012 | Unregistered CommenterPia

Vilken fantastiskt fin ko :)

juni 18, 2012 | Unregistered CommenterElin

Helt grym! :-)

juni 18, 2012 | Unregistered CommenterHulda

Fantastisk, ser fram mot mönstret, för jag klarar inte av att göra egna :)

juni 18, 2012 | Unregistered CommenterLotta

Den va fin! Ser fram emot mönstret. Har ett barnbarn som jag överöser med alla mina virkade och stickade saker.

juni 18, 2012 | Unregistered CommenterMonica

Hon är verkligen jättefin!!

juni 18, 2012 | Unregistered CommenterLinnea

underbar, helt otroligt underbar, längtar till mönstret

juni 18, 2012 | Unregistered CommenterSunna

Vilken härlig ko. Du är verkligen duktig och snäll som delar med dig av mönstret.
Tackar på förhand.
Snygg bloggdesign.

juni 19, 2012 | Unregistered CommenterBirgitta A