« En rosa liten jeansdocka | Main | Jag har inga ord »
onsdag
jun202012

Nya mönster: Ko på två sätt

Som utlovat har jag gjort i ordning mönstret på lilla kossan Jossan (bilden till vänster), och hon har dessutom fått en kompis som heter Bo Ko (bilden till höger)! Huvudet är detsamma, men sen har jag gjort olika sorts kroppar till dem. Jossan är ju då lite mer mänsklig, medan Bo är mer av en traditionell ko. När jag virkade på Bo kom jag på att mönstret skulle funka fint till ett får också, om man gör den helvit (eller varför inte ett svart får?), gör en kort svans och skippar hornen. Jag är så sjukt nöjd med båda mönstrena! Jag har fixat gratis mönster på båda, i var sin pdf. Som vanligt hoppas jag att man ger mig den cred jag faktiskt insett att jag förtjänar, vilket innebär att man inte säljer mönstret eller figurer efter det, inte heller presenterar man mönstret som sitt eget utan uppger istället var man hittat det så att fler kan ta del av det och får ta del av virkningens underbara värld. Men i övrigt: mycket nöje!

KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL MÖNSTRET PÅ JOSSAN!

KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL MÖNSTRET PÅ BO!

Reader Comments (11)

Jättegulliga båda två, tack för mönstrena! :)

juni 21, 2012 | Unregistered CommenterLadyNight

De är verkligen underbara! Jag måste föröska virka sådana och låta sambon ta med till jobbet, han jobbar nämligen på ett företag som gör mjölkningsmaskiner, och har massor med kossor att göra :-)

juni 21, 2012 | Unregistered CommenterDenice

Tack för mönstren. Kul med Bosse, då blev det ett par.
Trevlig midsommar!

juni 21, 2012 | Unregistered CommenterBirgitta A

Tack, du gör alltid så fina figurer. Sparar ner mönstren. Stickar på en kofta och två till på beställning, men en ko kan jag väl alltid virka vid sidan om. De är jätte fina båda två. (Fast Jossan är ju häftigast.)

juni 21, 2012 | Unregistered CommenterEva

Tack. lånar med mig jossan för ett test, hon är ju underbar

juni 23, 2012 | Unregistered Commentersunna

Hej! Är inte helt införstådd med mönstret till kossan
Jossan. Ex varv 2. Ökn 4 ggr 2 fm...
Menas det att man ska virka 2 fm 4 ggr i fyra följande fasta maskor?
Kanske är dum fråga men är relativt ny.
Tack på förhand!

juni 26, 2012 | Unregistered CommenterEmelie

Underbara kossor, speciellt den liggande är ju helt fantastisk. En sån kanske jag måste försöka mig på?

juni 29, 2012 | Unregistered CommenterSophie

Sitter här och surfar runt och träffar på denna underbara kossan Jossan. Hon träffar mig rakt i hjärtat och såfinns det mönster på henne också. Livet är underbart!! Tusen tack!!!

juli 15, 2012 | Unregistered CommenterTippemo

Hej! Tack för ett superfint mönster. Har bloggat om kon och länkat till dig :)

augusti 2, 2012 | Unregistered CommenterAstrid

Jag gjorde Bo Ko som en present till min faster och hon älskade den :D Tack för ett bra mönster!

augusti 11, 2013 | Unregistered CommenterMiimz

Gjorde precis färdigt min Jossan igår, den blev ganska stor, spenarna är enorma :)

Tack för ett bra mönster. Saknar bara totalt-antalet-maskor per varv som kan vara bra att luta sig mot för att veta om man ligger rätt till, men annars superenkelt att hänga med och du har ju bladet där du förklarar vad du menar också, den hjälpte mig jättemycket!

Hälsningar, Kajsa - KO-samlare!

januari 18, 2015 | Unregistered CommenterKajsa