« Sommarskor | Main | Mönster på mobilfodral, groda »
söndag
jun032012

Lite på gång

Jag försöker tvinga igång inspirationen lite, och det går väl sådär. Tidigare i veckan hämtade jag ut lite garn som jag beställt, ett underbart gräsgrönt Delfi som ska bli en sjal. Eller nu säger jag fel, mönstret är på en sjal i en Rowankatalog, men jag kommer vara så ful att jag tänker ha den som en duk iställt :O Sjalar är ju inte riktigt min grej, såvida man inte kan använda dem som halsdukar, för då gillar jag dem. Jag kan iaf avslöja att jag tror att det blir riktigt snyggt som duk, särskilt om vi lyckas köpa ett nytt soffbord nån gång! Mönstret ger lite blandade strukturer, och det är det jag gillade. Man virkar sex likadana paneler som man sedan syr ihop, och panelerna består av fyra olika mönster. 

Så började jag ju sticka på en Juno Regina för nån månad sen, det var kanske en månad innan Italienresan skulle bära av (och den resan var fantastisk) för jag ville ha med mig en hyfsat enkel stickning på planet (och jag fick ha stickningen från Arlanda till Rom, med mina Knit Prostickor i trä, däremot klagade Romflyget på mig så då fick den packas ner). Sjalen är en sån där bra sjal som kan användas som halsduk, och passar mig perfekt. Problemet med den, är att jag tror att det är nåt fel i diagrammen på diamantmönstret i början. Mitt mönster på vänster halva är en maska förskjutet åt vänster och när jag räknade hade jag en maska för mycket fastän jag verkligen tyckt mig följa diagrammet ordentligt. Eftersom jag kommit en bit när jag upptäckte felet pallade jag inte repa, det är ändå ingen som kommer märka nåt och med tanke på mitt kassa minne har jag nog glömt att nåt är fel på den tids nog.

Slutligen kan jag glädja er med att jag nog har ett nytt mönster på gång! Jag, Micke och barnen kollade på barnfilm i helgen eftersom det var så sjukt tråkigt väder ute (självklart, för jag lämnade ju med flit min jacka i Skåne) och då fick jag inspiration! Jag har inte kommit så långt än, och jag vet inte om det blir bra, men jag får se. Det är ett steg i rätt riktning iaf :)

Reader Comments (1)

Den där sjal/duken är jag nyfiken på, ser läcker ut!!!

juni 4, 2012 | Unregistered CommenterHulda