« Stickad sackboy: klar! | Main | Nytt mönster: Ture-ugglan »
onsdag
jan302013

Virkad väst

Mitt upp i allt jag egentligen borde göra, både handarbete, skola och hem, så tyckte jag att jag skulle virka en väst. Jag har tittat på mönstret ganska många gånger men aldrig pallat köpa just det garnet, men så i höstas när pappa gick bort fick jag en dag ett stort paket i posten. Ett paket proppat med garn från ett par underbara vänner som visste att garn skulle skänka mig mer tröst än en blombukett. Och i det paketet låg just det här garnet, Muskat (Drops) och jag visste direkt där och då att det skulle bli en väst av det! Och nu mitt upp alldeles för många måsten och borden, så började jag virka. Tog bara ett par dagar att göra klart eftersom jag inte pallade bry mig om nåt annat :P Och den blev fin! Färgen är skitsnygg och klär mig perfekt. Ibland undrar man hur människor lyckas välja nåt så perfekt åt en faktiskt, som det här garnet och ett garn mina brorsor köpte i USA. Båda garnerna går i samma färgskala, lite cerise/fuchsia/nånting och ja, de skriker mitt namn. Anyway, mönster finns här på garnstudio.

References (8)

  • Response
    Response: click site
    Lovely Web page, Carry on the wonderful job. Thank you so much!
  • Response
    Virkad väst - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra
  • Response
    Response: auto body shop
    Virkad väst - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra
  • Response
    Virkad väst - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra
  • Response
    Virkad väst - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra
  • Response
    Virkad väst - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra
  • Response
    Virkad väst - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra
  • Response
    Virkad väst - Blogg - Mönster på virkat och stickat - Crochetra

Reader Comments (2)

Åh Vilken läcker väst! Blir riktigt avis :)

januari 30, 2013 | Unregistered CommenterSaannis

Jättefin! Den där västen har jag typ virkat på i ett halvtår.... blir typ aldrig klar grrrr.

januari 31, 2013 | Unregistered CommenterHulda