« Dagens skryt | Main | Pulsvärmare i goaste garnet »
torsdag
okt102013

Hysteriskt skitfulsnyggt

Det var en gång för längesen en Petra som köpte ett par skinnsulor för hon ville så gärna sticka eller virka ett par snygga inneskor. Sen gick det visst nåt år utan att det blev några tofflor.

Men, plötsligt händer det! Efter att ha klurat ett par veckor på vilken färg jag ville ha, så satte jag faktiskt igång. Valet föll på tokcerise, toklila och tokblå. Tyvärr kan nog ingen bild i världen fånga färgerna, men de är galet snygga! Stövlarna är virkade i mormorsrutor, vilket gjorde att storleken blev lite off och passformen sisådär. Överst stickade jag resår så att stöveln skulle sitta uppe lite bättre. I stora drag är jag helnöjd, de är så där hysteriskt skitfulsnygga som jag hade tänkt och de blir alldeles perfekt att skoja runt i här hemma. Men jag är lite sugen på att göra om tårna på dem, och försöka få lite bättre passform, men helt ärligt, då måste jag dra upp och jag har ju fäst alla trådar. Så vi kanske säger att de skulle vara så här.

Reader Comments (2)

Inte dumma alls. Tyckte inte det är något större fel på tån.... men gör dig ett par till och fixa tån på dom vetja. Bra att ha och byta med eller kan ju någon besökare få mysa i dom lite.....

oktober 11, 2013 | Unregistered CommenterMonica Lönbo

de verkar alldeles alldeles underbara

oktober 12, 2013 | Unregistered CommenterSunna