« Nytt mönster: virkad fåtölj med stickade kuddar och filt | Main | Redo för vintern! »
söndag
dec152013

Ännu mer redo, bara vintern som fattas

Här i Stockholmstrakten är det inte mycket vinter kan jag säga, och även om jag är en vinterhatare tycker jag det är dålig stil av vintern att komma hit nu när jag stickat vintergrejer! Som nu, nu har jag stickat en gosig halstub i Noro Silkgarden i världens snyggaste färg. Det var rätt roligt faktiskt, jag har stickat en annan grej, ett helt set som ska bli en julklapp så jag kan inte visa det än. Och det setet var i en mindre färgglad färg, så jag kände mig rätt nere efter det jobbet. Hade jättesvårt att komma på nåt att sticka, för inget kändes bra och så till slut fick jag syn på mitt Noronystan i lådan. Det sa bara klick liksom, det var DET garnet jag skulle sticka i! Dagen gjorde jag en färgbehandling/färgterapi hos Mia, det är som en hjälm man får över huvudet och så boostar den en med ljus i olika färger. Det beskrivs lite som en resa genom regnbågen, och det gör en piggare och gladare :) Man ser inte alla färger, utan det beror på hjärnan och lite sånt, och den här gången såg jag enbart de färgerna som fanns i Norogarnet :P Det var så komiskt på nåt sätt, jag förstår att det klickade när jag såg garnet i lådan för det blev så uppenbart att det är de färgerna jag behöver för att må bra just nu.

Jaja, en halstub blev det iaf av mitt Noro, tre nystan gick det åt och då stickade jag den långa varianten av den här tuben. Jag är supernöjd, den är SÅ skön att vira runt halsen, även jag tycker det är lite för varmt för den än. Sjukt snygga färger i den! Färg nr 8, Noro Silkgarden, om du blir sugen på det. Finns hos mina Mia, det är vårt gemensamma favoritgarn :P