« Bättre sent än aldrig | Main | Med det här säger jag tack och hej »
onsdag
jan222014

Och så en sjal till lilla mamma

Jag tror inte att jag visat den här än, även om den varit klar sen innan jul. Mamma såg min sjalen jag stickade till min systerdotter (lite svårt att undvika att se den, hon var med när jag gav bort den ) och frågade om inte jag kunde sticka en till henne också. Självklart, det är svårt att säga nej till sin egen mor! Jag fick själv välja färg, och eftersom vi har helt olika smak när det gäller färger valde jag en lite mer nertonad färg till henne. Jag har stickat med Fine Art från Rowan, det är egentligen ett sockgarn men det är otroligt mjukt så det funkar lika bra (om inte bättre) till en sjal! Jag valde en kall brun/aubergine-färgad historia för att få lite ränder i och det blev riktigt bra! Mönstret heter Holden Shawlette och finns på Ravelry. Underbart mönster, jag tycker verkligen att det blir en riktit snygg sjal av inte särskilt mycket tid eller ansträngning! Jag vill sticka en blå till mig själv också, men jag har lite annat jag fått för mig att jag måste göra först.