« Och en i Taiyo sock | Main | Nya favoritsjalen »
söndag
feb162014

Och så en till

Jag har ju börjat gilla att sticka sjalar, minst sagt. Det är liksom lagom stora projekt, och så är det rätt najs att variera sig och inte alltid använda samma. Jag använder mina som halsdukar mest, men nån gång ibland slänger jag en över axlarna. Jaja, innan jul var vi i Berlin på en snabbvisit, jag blev nämligen i akut behov av att gå på tysk julmarknad. Självklart letade vi upp ett par garnaffärer (och kaffe, vi gillar finkaffe och hittade ett riktigt ruckel med otroligt gott kaffe!). På Handmade Berlin (tror jag det hette) köpte jag två härvor Handmaiden Casbah, grönt och blått. Och av det garnet stickade jag en Andrea's shawl. Det var rätt komiskt faktiskt, jag oroade mig för att det gröna garnet inte skulle räcka, men eftersom jag gjorde lite ändringar för att slippa en diamantformad sjal, så drog det väldigt mycket mindre garn. Har säkert 2/3 kvar av det blå, och 1/5 av det gröna. Säkert. Och det blå är så jäkla snyggt, jag måste verkligen sticka nåt bra av det!

Reader Comments (1)

Mycket snygg sjal! Jag är själv lite av en sjal freak, har några stycken på lager nu. Inte för att jag hinner använda dom alla men jag ger bort en ibland för att få plats med nya....

februari 16, 2014 | Unregistered CommenterMonica L