« Ibland är jag så onödig | Main | Bättre sent än aldrig »
måndag
feb032014

Ett par glömda julklappsbilder

Jag har ju glömt visa en av de finaste små julklappar jag gjort och gett bort! Ibland kommer garnbutiksägarens barnbarn på besök i butiken här och hon har alltid älskat slarvdockan jag virkade för länge sen. Dockan har stått vid kassan bara för fint, och varje gång det här härliga lilla barnbarnet kommer in står hon och tittar på dockan. I höstas fyllde tjejen år, och jag kunde inte låta bli att ge henne dockan i present. Så framåt jul då, så kände jag att dockan måste verkligen ha lite nya kläder. Det började med en klänning i restgarn, men hon ju ha en sjal till. Och skor. Och en mössa! Och så en väska förstås. Och efter det var hon ju faktiskt tvungen att ha ett ombyte, så det blev en uppsättning kläder till. Förstås. De här två uppsättningarna med kläder fick tjejen i julklapp, och jag måste säga att det är en av mina favoritklappar hittills. Allt är stickat/virkat i restgarner (och fingarner dessutom, så det är rena lyxkläderna dockan fått). Jag har utgått från mina gamla slarvdocke-mönster men hittat på lite nytt på vägen.