« Snyggaste västen | Main | Och en i Taiyo sock »
måndag
mar102014

Det blev ju fina fisken det här

Men så är ju jag en riktig fena också. Nappar du på den? ;-)

Skämt åsido så har jag nyligen upptäckt en underbart snygg och skön bralla, och min favoritmodell i den har inte fickor. Alltså behöver nån slags mobilväska att lägga ajfånen i, för jag "måste" ju ha telefonen på mig jämt (fatta va tragiskt, att hela ens liv finns i en sketen liten telefon). Nåväl. Jag har länge tänkt på att jag borde göra en väska, och jag har nog hela tiden varit inne på samma idé. Förra veckan fick jag nog av mig själv och satte igång, jag såg först framför mig en guldfisk i härligt gult garn men när jag för andra gången i rad misslyckades med att få med det hem från garnaffären bestämde jag mig för att det fick bli en fisk med gult huvud (restgarn) och petrolfärgad kropp. Blev DÖSNYGGT kan jag tala om! Det är ett eget mönster och det tog ett par trial and errors, och nu är jag galet nöjd med den. Han är inte riktigt färdig än, jag behöver en rem att hänga honom i och jag ser framför mig nån slags karbinhake eller liknande som jag bara knipsar genom läpparna på honom. Så att det ser lite ut som att han hänger i en fiskekrok du vet. Jag tänkte inte på det när jag stickade fisken (som självklart är stickad från topp till stjärt), men jag får lösa såna problem senare.  Men som sagt, eget mönster och det kommer upp på bloggen när jag pallat sammanställa mönstret ordentligt. Den är stickade i riktigt fingarn också, för jag har bara restgarner i fingarn hemma (jupp, garnsnobb var det här. Och kaffesnobb, och väsksnobb. Materialsnobb kanske vore ett lämpligt samlingsord? Men jag är inte ett dugg snobbig i personligheten, jag bara råkar ha utvecklat en förkärlek för sånt som kostar pengar...). Det jag ville komma till är att garnet kommer från Sublime och heter nåt i i stil med Baby cashmere merino silk dk (eller så är materialen i en annan ordning). Jättehärligt garn, men främst var det den goda gula färgen jag föll för.