« Så gör vi väl en till då? | Main | Snyggaste västen »
söndag
mar302014

Jag och mina idéer

Nu jäklar har jag faktiskt en rolig och virkad grej att visa! Sen pappa blev sjuk och senare avled, så har min virkinspiration legat nere och jag har mest hållt mig till att sticka efter färdiga mönster. Ibland får jag dock idéer på virkningar, för det mesta orkar jag inte tänka och genomföra dem men den här gången var jag bara tvungen att göra ett försök! Det var väl över en månad sen jag fick för mig att det vore roligt med ett par virkade skor, stärkta i socker, som man kunde ha som prydnad bara. Googlade lite men hittade inget direkt mönster, och fick helt enkelt göra dem från grunden. Jag köpte ett par beggade pumps som jag totalslaktade, och använde dem både som mall när jag virkade och som form när jag stärkte. Resultatet är ett par brudskor i vitt, sulan och klacken är sockerstärkta och om jag vill kan jag ha dem på fötterna, förutsatt att jag inte lägger nån direkt tyngd på klacken. Jag gjorde dem inte ett dugg praktiska, eftersom de bara ska vara fina. Så de fick en lite bredare rem över tårna bara, och remmen dekorerade jag med blommor i röttt, rosa och vitt och varje blomma fick en pärla i mitten. För att bryta av de röda tonerna dekorerade jag även med orden "puss" och "kram" i turkosa pärlor. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd! De är inte helt perfekta, men för ett första försök så blev de väldigt bra. De kommer definitivt vara värda att stå prydnad nånstans!

Reader Comments (1)

Verkligen snygga! Allt för snygga att ha på sig och smutsa ner. En fin present att ge bort!

mars 30, 2014 | Unregistered CommenterMonica L