« Tweedkofta till en blivande 6-åring | Main | Rosa koftan: tillägg till Färgkrafts mönster »
torsdag
feb262015

Länge sen sist, men visst tusan stickas det!

Just nu är det väldigt mycket som händer i mitt liv, åtminstone om man ser till hälsan. Jag började ju må riktigt dåligt igen för ett år sen och fick starta upp min medicin igen. Sen dess är det upp och ner, mest ner faktiskt. Vikten har iofs gått upp men det är inte särskilt roligt eftersom jag precis lyckats ta mig ner till en lagom vikt. Men, vafan, sen jag var på vårdcentralen för ett år sen och förklarade läget så har det ändå gått framåt. Jag mår absolut inte bättre, men jag hamnade hos en underbar läkare som tyvärr bara var tillfällig, men tack vare henne har jag nu fått vidare kontakt inom vården och man gör nu en utredning för att ta reda på varför jag faktiskt mår som jag mår. Utredningen tar all min energi, och den tar den lilla livsglädje jag hade men det kommer mynna ut i något gott tror jag. Kanske måste det bli riktigt dåligt (igen) innan det kan bli bra?

Hur som helst, bloggen hamnar i skymundan och ofta överväger jag att bara lägga ner allt och gå och dö under nån bro nånstans. Men stickningen och virkningen finns där, jag har inte orkar vara på arbetsträningen (som iofs är slut för jag blir inte bättre och då vill de inte förlänga den) utan har varit hemma mycke på sistone, och jag har nog inte handarbetat så här intensivt på många år! Och X-files har jag börjat plöja igenom också, iaf på dagar när jag mår ok för annars klarar jag inte ljud. Så, vad har jag jobbat med här hemma i soffan? Ska vi göra ett spaminlägg med alla grejer? Nä, vi tar ett par saker i taget förresten. Vi kan börja med västen jag stickat/virkat!

I höstas fick Mias in två superfina garner som jag genast tog åt mig av! Zenta från Permin, och Amitola från Louisa Harding. Tillsammans blev de en dösnygg väst med virkat bakstycke i Amitola och stickade framstycken i Zenta. Eget mönster, men anteckningar finns så nån gång skriver jag nog ut mönstret helt. Har lite problem att komma överens med mitt program för virkdiagram bara.