« Femkant | Main | Strawberry swirl biscuit »
måndag
dec082008

Pepparkakshus

Mönstret till pepparkakshuset laddar du ner HÄR.

Reader Comments (21)

Helt underbart fint! Älskar den lilla kransen på dörren :-) Du är otroligt duktig.

december 8, 2008 | Unregistered CommenterJenny

Det blev ju helt fantastiskt! Underbart sött!

december 8, 2008 | Unregistered CommenterAnna-Snoddas

Jag har följt virkningen av huset med spänninng. Vilken rolig idé!

december 8, 2008 | Unregistered CommenterAnda:

Jag har två saker att säga... eller kanske tre... :-)

1. Ditt hus är sanslöst fint. Vore jag inte så himla virk-stressad så skulle jag sätta igång med ett. Men jag hinner inte det innan jul... Men Ditt är superfint!

2. HAR DU EN SÅN KLÄNNING!?! Wow! jag typ dör av avund!!! (Fast inte elak avund!)

3. Jag såg en sån klänning på Tradera... en gul med moln. Superfin. Men det var storlek S och det kommer jag inte i. Förmodligen. Men fina är de. Som sjutton... TACK för tips!

december 8, 2008 | Unregistered CommenterSusanne

det blev superfint! jag fastnade också för kransen på dörren. var får du alla trevliga idéer från? jag blir alltid lika inspirerad av att kolla på din sida.

december 9, 2008 | Unregistered Commenterstina

sååååå fint..=)

december 10, 2008 | Unregistered CommenterZmul^

Så underbart sött! Undrar om jag har tillräckligt med brunt garn hemma.... Tror jag skippar innebandyn ikväll och vidarutvecklar ditt mönster.

december 11, 2008 | Unregistered CommenterEffie/Solfjäder

Det är jättefint. Minst lika fint som ett bakat hus :) Du är duktig du!

december 11, 2008 | Unregistered CommenterViktoria

Det vart ju kanonfint!

december 15, 2008 | Unregistered CommenterStratus

Pepparkakshuset blev jättefint!

Hoppas att du och din familj har haft en mysig och trevlig julhelg.

God fortsättning och Gott Nytt År!

december 27, 2008 | Unregistered CommenterFröken Elsa

Ditt hus blev helt underbart.
Jätteinspererande.
Imorgon ska jag ner till centurm och köpa garn så jag kan göra ett själv. Tack så mycket för mönstret.
Lena

december 28, 2008 | Unregistered CommenterAnonymous

Hej! Jag vill överlämna en award till dig. Kika in i min blogg för detaljer. :-) http://stickig.blogspot.com

december 29, 2008 | Unregistered CommenterASEREHT

Guuuu, så underbart fint! OCh så generöst att ett mönster följer med! God fortsättning!

december 29, 2008 | Unregistered CommenterPia

Oj vilka fina saker du gör.
Du har helt rätt, dina grejer är dina grejer men tack för att vi far prova. jag ska börja med pepparkakshuset sa att det blir färdigt till jul:)

april 20, 2009 | Unregistered CommenterIA Nyckelpiga

Vilket underbart litet hus! Tack för att du är generös och delar med dig av ditt mönster. Ska virka ett hus till barnen.

april 21, 2009 | Unregistered CommenterLinda

2 fm tills. 9 fm. 2 fm tills.

Jag undrar om detta betyder att det är 2 fm tillsammans och så 9 fm och så 2 fm tillsammans igen?

Annars är det ett jättefint hus som jag skall pröva virka nångång när jag har tid/ork. :)

december 1, 2009 | Unregistered CommenterChristina

Otroligt fint pepparkakshus. Har länkat till mönstret ifrån min blogg! Kram

december 20, 2009 | Unregistered CommenterSaannis - Fru & Blivande M

Vilket fint pepparkakshus du virkat.
Kollade hemma och jag hade massor av
restgarner, så jag lånar ditt mönster och hoppas
att jag hinner få det färdigt till jul.
Du har en mycket inspirerande sida,
som jag kommer att återvända till

oktober 28, 2010 | Unregistered CommenterBerit

Vad glad jag blev när jag hittade ditt lilla virkade hus! Har endast sett det stickade i Hemmets Journal tidigare. Tyvärr stickar jag sakta =/
Nu kanske det kan bli ett till denna julen =)

Länkar hos mej till dej.
Mvh Anna

november 7, 2010 | Unregistered CommenterAnna

Helt underbart!! Jag såg i en jultidning stickmönster och önskade att det fanns ett virkmönster. Kunde du läsa mina önskningar!?!

november 18, 2010 | Unregistered Commenterstina_m

Så fint hus. Jeg liker ikke pepperkaker, men synes de er dekorative. Så synes ditt hus er genialt. :)

oktober 2, 2011 | Unregistered CommenterDaisy