« Babysandaler | Main | Plattfisk till mobilen »
söndag
jul252010

Promenadskor för bebis

Det här mönstret har jag uppdaterat, och det finns numera som pdf med bilder till hjälp. Mönstret hittar du här.

KLICKA PÅ DEN HÄR MENINGEN FÖR ATT KOMMA TILL MÖNSTRET!

References (2)

  • Response
    Response: express indexer
    Amazing Web page, Continue the good work. Many thanks.
  • Response
    Promenadskor för bebis - Mina mönster - Mönster på virkat och stickat - Crochetra

Reader Comments (10)

vilka söta skor :) tyvärr finns det ingen i min familj som är liten nog för dom. appropå 2sctog jag brukar använda mig av förkortningen 2->1 som jag hittat i mia bengtssons böcker. har sett att flera bloggare använder den förkortningen, liksom 2i1 för ökningar. tack mia :) och tack crochetra för din underbara blogg. den är alltid den första jag kollar på hi hi hi

juli 25, 2010 | Unregistered Commenterjoannabapari

TACK för mönstret, de är så söta dina små skor. Hoppas att jag får syskonbarn som behöver skor snart hihi
Kram
Susanne

juli 25, 2010 | Unregistered CommenterFrualbertsson

Jättegulliga och fina skor. ônskar jag hade sådana när barna var små, istället för att köpa dyra, som dom växer ut på nolltid.

juli 25, 2010 | Unregistered CommenterHelena

2sctog är helt enkelt "2fm tills"(=2 fasta maskor tillsammans) på vanlig virksvenska =) och eventuellt "fm" utbytt till vad nu det är för maska.. / Irene

juli 25, 2010 | Unregistered CommenterAnonymous

Du e la en pärla!!!!

juli 25, 2010 | Unregistered Commenter☆ Virkaholic ☆

Oh jättesöta! Höll på att virka ett par små bebis tofflor för ett tag sedan, men gav upp lite då jag tyckte att det blev så tråkigt tunna. Ska nog ge dom en chans till nu och bara använda dubbelt garn helt enkelt ^^

augusti 9, 2010 | Unregistered CommenterNiwin

Hei! Jeg forstår ikke hvordan jeg i v7 kan hekle i maskene fra v5? Mulig at jeg bare er litt treg i oppfattelsen. Ufattelig søte sko :)

oktober 11, 2010 | Unregistered CommenterAnonymous

jag gillar verkligen att du delar med dig! När jag får till två par tossor till bäbis i magen lägger jag upp dom på min blogg och länkar!

november 14, 2010 | Unregistered CommenterCissi L

för att förstå dina mönster lättare använd då 2 fm tills, 2i1 i stället för 2sctog. Och
2->1 för minskning. Exempel ditt mönster---> " [2 fm i nästa m] 2ggr. fm i de följande 10 m. [2 fm i nästa m] 3 ggr. fm i de följande 10 m, 2 fm i sista m"
Lättare om du skriver som i ett riktigt mönster. dvs
" 2i1*2, 10 fm, 2i1*3, 10 fm, 2 i1 i sista m" Älskar dina mönster men dock svåra att hänga med i. Blir så otroligt rörigt tyvärr...

maj 27, 2011 | Unregistered CommenterAnonym

Hej! jag har försökt mig på att virka dessa skor men jag förstår inte riktigt ditt mönster:

Med bakre menar du den inre?
5) i ba bå: 1 fm i varje m (44)

6) byt färg: 1 sm i varje m

VArför skall jag byta färg två gånger ? på bilden av dina skor så är de ju tvåfärgade utan ränder.
Och vad menar du med varvet nedan?

7) byt färg: 1 hst i varje m på v 5

skulle bli så tacksam för svar!

maj 7, 2012 | Unregistered CommenterEmma