« Petras helgalna halvvantar | Main | Påskägg med ben »
torsdag
mar212013

Påskhare

De här ursöta små hararna skapade jag mönster till för bara ett par dagar sedan. så mönstret är rykande färskt! Jag var till en början inte alls nöjd, så jag slängde haren i ett hörn och gick till sängs (det var typ midnatt, så jag var ju rätt trött måste jag säga), dagen efter hittade jag stackaren och insåg att den var sjuuuukt söt! Så söt att han fick en kompis, och en svans. Tanken är att jag ska sätta fast en liten tråd så man kan hänga dem i påskriset, men sen kom jag på att vi har katter och inte kan ha påskris inomhus, så jag tänker bara låta dem stå och se fina ut :)

Mönstret delar jag med mig av gratis, och jag hoppas som vanligt att mönstret och min generositet behandlas med respekt, och alltså inte används i kommersiella syften. 

KLICKA PÅ DEN HÄR MENINGEN FÖR ATT KOMMA TILL MÖNSTRET!

Reader Comments (1)

Hej!
Vilka fantastiska harar. Måste bara virkas, tillsammans med en mängd andra saker som jag vill göra :)
Jag har en monter på biblioteket där jag visar lite av vad jag har gjort.
Eftersom jag är jättedålig på att göra egna mönster så virkar jag efter andras. men jag är väldigt noga med att ange var jag hämtat mönstret.
Är det ok för dig att jag visar ev visar dem i "min monter"? Sälja dem jag virkar? Jag virkar inte på beställning utan i så fall om jag har virkat upp någon eller några.

Ha det gott!
Helena

november 13, 2013 | Unregistered CommenterHelena