dec192011

Slarvdocka

Jag kände att jag lika bra kunde lägga upp mönstret ikväll, annars glömmer jag antagligen bara. Se det som en tidig julklapp, och är du lite snabb hinner du göra en lagom till julafton! Tyvärr har jag inte mönster på klänningen, och dockan ligger i garnaffären hemma (jag är ju då på "semester" i Skåne) så jag kan inte räkna ut det heller. Om jag kommer ihåg det kan jag försöka räkna på klänningen nästa år när jag kan komma åt dockan igen. Dockmönstret finns iaf, och det är ett par lite luriga moment. Därför har jag laft in foton i mönster för att hjälpa lite på traven, och jag hoppas att det blir bra! HÄR hittar du mönstret.

lördag
dec032011

Julgran

Nu när det ändå snart är jul, så behövs lite fler juliga mönster. Jag såg i det online virkcaféet på Facebook att någon köpt en virkad gran på en loppis eller nåt sånt, och när jag såg fotot visste jag att det var en gran som skulle bli årets sista månadens mönster. Den här granen kan göras hur stor eller liten som helst egentligen, bara genom att lägga till varv enligt principen i mönstret, eller genom att strunta i några varv. Lycka till, och du hinner göra en gran innan jul, jag har virkat två granar sen i torsdags så de går rätt fort ändå. Mönstret hittar du HÄR.

lördag
nov262011

Virkat och flätat hjärta

För rätt länge sedan virkade jag det här hjärtat, och jag har tänkt lägga upp mönstret på bloggen, men varje gång jag tänkt fixa det har jag inte kunnat hitta mönstret. Igår hittade jag det, och mönstret är klart. Den här gången gjorde jag ett hjärta som inte är så rundat i "topparna", men jag tycker nog att det gamla hjärtat blev bättre. Här är mönstret iaf.

torsdag
nov032011

Grottmänniskor

Den här månaden bjuder på dagens favoritmönster: mina grottmänniskor. I mönstret ingår förutom Hmmf och Pfft (ja, de heter faktiskt så) även dinon *djup suck* och brasan. Jag har fått en otrolig respons på de här figurerna, så det var självklart att de skulle få vara månadens mönster. Bilden är inte så jättebra, man ser inte dinon ordentligt, men jag ska ta nya foton så fort jag kan. Den här helgen är det dock LAN, och så har jag fullt upp med att stressa ihop en mössa till på torsdag. Men på torsdagens stickcafé kan jag fixa, gubbarna står där dessutom. Mycket nöje! Eventuella brister i mönstret får du stå ut med ;-)

måndag
okt172011

Uggla

Från början hade jag tänkt ha mina grottgubbar som månadens mönster, men jag har inte haft inspirationen till deras dinosaurie och då har jag bestämt mig för att det mönstret får komma senare. Därför bjuder jag på en höstig och ursöt uggla, förmodligen den sötaste virkade uggla jag sett (inte alls partisk nä). Den gråa ugglan på bilden, är virkad i ett reagarn jag köpte i somras. Ett bomullsgarn med jättefin struktur, maskorna blir inte så där "skarpa" som de gärna blir i bomullsgarn. Jag har inte sett garnet, Pima från Katia, nån annanstans men Schachenmayr har kommit med ett liknande, något tunnare, som heter Cotton Time. Har man inte lust att köpa garn (hahaha) kan man använda det man har hemma, jag har virkat mindre ugglor med Sandnes Mandarin och det funkade lika bra det. Här hittar du mönstret!

KLICKA PÅ DEN HÄR MENINGEN FÖR ATT LADDA NER MÖNSTRET.

Page 1 ... 3 4 5 6 7 ... 12 Next 5 Entries »